Naslovna / Korona

Simptomi korona virusa iz dana u dan, SEDMI I OSMI SU NAJKRITIČNIJI

Priredio/la: P. Živković|9:00 - 24. 11. 2020.

Istraživanje naučnika iz Vuhana pokazalo kako se kod većine pacijenata razvijaju simtpomi korona virusa i koji su dani ključni za oporavak ili dalje pogoršanje bolesti

kašalj Prema istraživanju više od polovine pacijenata ima suv kašalj Foto: Shutterstock

Globalna pandemija je nastavila da utiče na naše živote na najgori mogući način. Ona mrcvari i naše telo i psihu. Negativno se odrazila i na naš emotivni život, a sve veći pritisak oseća i novčanik. Međutim, za ljude koji su oboleli od covid-a 19 situacija je mnogo gora.

Iako smo svi svesni rizika koje smrtonosni korona virus predstavlja za naš život, veoma je važno da razumemo hronološki sled simptoma tokom trajanja infekcije. Prvi simptom koronavirusa je uglavom groznica, međutim, vremenom stanje može da se drastično promeni, prenosi indiatimes.com.

Temperatura, kašalj, bolovi u mišićima…

Prema nedavnoj studiji koju su sproveli istraživači sa Univerziteta Vuhan, slični simptomi identifikovani su kod 140 pacijenata koji su imali pozitivan test na virus. Istraživanje je pokazalo da oko 99 odsto pacijenata dobije visoku temperaturu, dok je više od polovine osetilo umor i imalo suv kašalj. Otprilike trećina pacijenata je imala bolove u mišićima i otežano disanje.

Hronološki sled simptoma i ključni dani za razvoj bolesti

1-4 dan – Prvi simptom koronavirusa obično se javlja u obliku groznice. Neki pacijenti mogu da osete hroničan umor, bolove u mišićima i suv kašalj, a u manjem broju slučajeva javljaju se i dijareja ili mučnina.

5. dan – Kod nekih pacijenata se javlja bol u grudima i otežano disanje – naročito ako su stariji ili ukoliko imaju već neku hroničnu bolest.

7. dan – Prema studiji Univerziteta u Vuhanu sedmi dan je ključan jer tada od zdravstvenog stanja pacijenta zavisi da li će biti prebačen u bolnicu ili će nastaviti da se leči kod kuće.

8. danPacijenti sa težim oblikom covid 19 razvijaju akutni respiratorni distres sindrom (ARDS). To se dešava kada tečnost napuni vazdušne vrećice (alveole) u plućima i predstavlja vrlo ozbiljno zdravstveno stanje.

10. dan – Ako simptomi nastave da se pogoršavaju 10. dana, onda je vreme da pacijent bude primljeni na intenzivnu negu. U odnosu na blaže slučajeve, ovi pacijenti imaju mnogo manji apetit i pate od bolova u stomaku.

17. dan – Na ovaj dan većina ljudi se več oporavilo ili ima blage simptome. Posle dve nedelje većina pacijenata je iz bolnice pušteno kući.

Šta je potrebno

Dok naučnici još uvek rade na razvoju klinički odobrene vakcine, moramo da preduzmemo sve korake kako bismo zaustavili širenje virusa. Pored toga, ako osećate da ste zaraženi ili ste počeli da pokazujete neke simptome, odmah idite da se testirate.

Ukoliko imate covid 19 važno je da slušate svog lekara i pratite stanje jer najbolje što možete da uradite za svoje telo je da ne ignorišete simptome.