Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Šest namirnica koje UBLAŽAVAJU ANKSIOZNOST. Treću biste jeli svaki dan!

Priredio/la: E. K.
9:00 - 05. 11. 2020.

Koliko anksioznost, stanje koje karakterišu strepnja, neobjašnjiv, nerealan strah i konstantna zabrinutost, može da poremeti normalan život znaju svi koji pate od nje, a koliko ishrana može da pomogne u ublažavanju tegoba, znaju autori brojnih studija koji su izdvojili šest „lekovitih“ namirnica

devojka sa crnom šokoladom I crna čokolada može loše da deluje na određene lekove Foto: Shutterstock

Losos

Sadrži velike količine vitamina D i omega-3 masnih kiselina koje pomažu u regulaciji dopamina i serotonina, neurotransmitera sa umirujućim i opuštajućim dejstvom na mozak. Ove masne kiseline, dokazano je, mogu da smanje upalu i da preduprede disfunkciju moždanih ćelija, a samim tim da spreče razvoj neželjenih mentalnih poremećaja i stanja poput anksioznosti.

Za ublažavanje anksioznosti dovoljno je nekoliko porcija lososa nedeljno.

Kamilica

Obiluje brojnim antioksidansima koji dokazano ublažavaju upale, a to smanjuje rizik od anksioznosti. Nekoliko studija pokazalo je da su se osobe sa anksioznim poremećajem osećale znatno bolje nakon konzumiranja ekstrakta kamilice u odnosu na osobe koje nisu uzimale ništa i da su pacijenti koji pate od depresije i anksioznosti nakon osam nedelja konzumiranja ekstrakta kamilice imali daleko blaže simptome.

Iako su studije rađene sa ekstraktom kamilice, naučnici osnovano veruju da i čaj od kamilice ima snažan antianksiozni efekat.

Čokolada

Čokolada sa minimum 70 odsto kakaoa sadrži flavonole, antioksidante koji poboljšavaju protok krvi u mozgu i popravljaju sposobnost organizma da se prilagodi stresnim situacijama. Dokazano je i da konzumiranje tamne čokolade povećava nivo serotonina, što pomaže u ublažavanju stresa koji dovodi do anksioznosti, ali važno je da se ne preteruje. Za postizanje ovog efekta dovoljno je 40 grama dnevno.

Najbolje je da se preporučena doza podeli na dva dela, jer na ublažavanje ansioznosti utiču ne samo sastojci čokolade, već i njen ukus. Pa zašto onda ne uživati dva puta?!
I to svaki dan.

Kurkuma

Ovaj začin sadrži kurkumin, jedinjenje koje „hrani“ mozak i povećava nivo antioksidansa u krvi koji je obično nizak kod osoba koje pate od teskobe. Istraživanja sprovedena na životinjama, u laboratorijskim uslovima, ukazala su na to da kurkumin može da dodigne nivo omega-3 masnih kiselina u mozgu, jer pomaže telu da ga efikasnije sintetizuje.

Za postavljanje konačnog zaključka potrebno je više istraživanja sa ljudima, ali je izvesno da uključivanje kurkume u ishranu osoba koje pate od anksioznosti neće odmoći, a može da pomogne

Jogurt

Probiotici ili zdrave bakterije, koje sadrže određene vrste jogurta, povoljno utiču na ljudsko zdravlje, uključujući i mentalno. Jedna studija je pokazala da su probiotici sjajni lovci na slobodne radikale i neurotoksine koji oštećuju nervno tkivo u mozgu i dovode do anksioznosti, dok je druga studija otkrila da su žene koje pate od anksioznosti, koje su pile najmanje 125 ml jogurta dva puta dnevno tokom četiri nedelje, bolje kontrolisale emocije i osećanja, bolje su podnosile PMS…

Sve ovo važi samo za one vrste jogurta koje sadrže probiotike, ne za svaki jogurt.

Zeleni čaj

Ova biljka sadrži L-teanin, aminokiselinu koja obara nivo kortizola, hormona stresa koji je povezan sa anksioznošću, a istovremeno podiže nivo dopamina i serotonina, neurotransmitera koji imaju dokazana antianksiozna dejstva. Osim toga, zeleni čaj je pun epigalokatehin galata, antioksidansa koji jača nervne ćelije, zbog čega se svima, a posebno osobama koje pate od anksioznosti, preporučuje da svakodnevno popiju jednu do dve šolje zelenog čaja.

Ako vam se ništa od ovoga ne dopada, u borbi sa stalnom brigom i nervozom mogu da pomognu ćuretina, banane i zob, jer sadrže triptofana, jaja, meso i mlečne proizvode koji obiluju esencijalnim aminokiselinama, agrume, papriku, bademe, borovnice…

 

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend