Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Ako dete ne raste koliko treba, možda mu nedostaje kalcijum. Evo koja hrana ga ima dovoljno

Priredio/la: P. Ž.
7:00 - 29. 11. 2020.

Usporen rast kod dece ili osteoporoza kod starijih osoba mogu da ukazuju na nedostatak kalcijuma. Ovo je hrana u kojoj ga ima najviše

hrana bogata kalcijum Kalcijum je najbolje unositi kroz hranu Foto: Schutterstock

Uz vitamin D, kalcijum je jedan od najvažnijih minerala koji su dobri za naše kosti. Nedostatak kalcijuma se kod dece dovodi se u vezu sa usporenim rastom, a kod starijih osoba sa pojavom osteoporoze.
Prema američkom Insitutu za medicinu normalna dnevna doza ovog minerala, za osobe između 19 i 50 godina, je od 1.000 do 2.500 miligrama dnevno. Kalcijum je najbolje u organizam unositi prirodnim putem, kroz hranu bogatu ovim mineralom. A koje su to namirnice bogate kalcijumom?

Mleko

Mleko je jedan od najdostupnijih izvora kalcijuma. Jedna čaša mleka sadrži 276–352 mg ovog minerala, a posebno bogato je kalcijumom je kozje mleko. Jedna čaša kozijeg mleka sadrži 327 mg kalcijuma.

Mlečni proizvodi

Mnogi mlečni proizvodi bogati su kalcijumom. Na primer, 100 grama niskokaloričnog jogurta sadrži 199 mg kalcijuma. Od sireva, parmezan je posebno bogat ovim mineralom jer u 100 grama parmezana ima 1.184 mg kalcijuma.

Zeleno lisnato povrće

Prirodni izvor kalcijuma dostupan je na svakoj pijaci. Zelena salata, kupus, kelj, blitva… spadaju u neke od najzdravijih namirnica bogatih vitaminima. Ali, što se tiče kalcijuma, posebno se izdvaja spanać. U 100 grama kuvanog spanaća ima 136 mg ovog važnog minerala.

Badem

Ako umereno jedete bademe na više načina ćete doprineti boljem zdravlju celog organizma. U 100 grama badema nalazi se 264 mg kalcijuma, što ga svrstava u jedne od najbogatijih izvora ovog minerala. Takođe,bogati su magnezijumom, manganom i vitaminom E.

Tofu sir

Ova namirinica koja nam je došla sa dalekog istoka apsolutni je pobednik kada je u pitanju količina kalcijuma jer 100 grama tofu sira sadrži 683 mg kalcijuma. Ovaj proizvod koji pogrešno svrstavamo u sireve dobija se zgrušavanjem proteina sojinog mleka.

U Evropu je došao tek početkom dvadesetog veka. Treba napomenuti da nivo kalcijuma zavisi od koagulanata korišćenih tokom produkcije, a jedina mana mu je što sadrži visok nivo masti.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend