Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Škampi su hranljivi i niskokalorični, a obezbediće vam dnevnu potrebu za selenom

Priredio/la: I. N.
15:00 - 25. 04. 2021.

Ovi plodovi mora su vrlo hanljivi, a ako ste na nekoj dijeti – uvrstite i njih na meni. Dobićete dvostruki efekat

Škampi mogu da budu različite boje Škampi mogu da budu različite boje, u zavisnosti od porekla, vrste i veličine Foto: Shutterstock

Ako imate alergiju na školjke škampi za vas nisu dobar izbor. Ukoliko to nije slučaj, saznajte sve o njihovoj nutritivnoj vrednosti, jer su veoma korisna namirnica, posebno ako ste na režimu ishrane za skidanje kilograma s obzirom na to da su niskokalorični, a sadrže mnogo proteina. 

Proteini, vitamini i minerali

Škampi imaju malo kalorija i puno proteina. U 100 grama sirovih škampa nalazi se oko 15 grama proteina i samo 65 kalorija. Škampi vam nude i pregršt važnih vitamina i minerala. Ako unesete ovu količinu račića, obezbedićete sebi 100 odsto dnevnih potreba za selenom i polovinu neophodnog unosa fosfora. Zadovoljićete i 30 odsto potreba za vitaminom B12, holinom, bakrom i jodom.

Škampi imaju malo zasićenih masti

Škampi su odlična opcija za redukciju zasićenih masnoća u ishrani. Njihov unos smanjićete za čak 90 odsto, ako crveno meso zamenite škampima. Pored toga, u njima gotovo da nema transmasnih kiselina. Zdrave masti u škampima, poput omega-3 masnih kiselina, mogu da smanje šansu od pojave visokog krvnog pritiska, bolesti srca i moždanog udara.

Kako ih pripremati

Možete ih jesti kuvane na pari, kuvane, roštiljane, pržene, dinstane, poširane ili pečene. Mnoga suši jela sadrže škampe, sirove ili kuvane. Odlično se slažu sa limunom, začinskim biljem, paradajzom, čilijem, kukuruzom, pasuljem, slaninom i belim lukom.

Škampi se razlikuju u bojama

Škampi se razlikuju u boji zbog vrste, veličine, načina ishrane, sezone tokom koje su ulovljeni i lokacije. Sirovi mogu biti svih boja: od bele do sive nijanse, svetlo plave boje prekrivene crvenom, tamno sivom ili ružičastom. Nakon što se skuvaju, škampi će postati ružičasti ili crveni. Normalno je da na rubu pocrne. To je prirodna reakcija koja se dešava kada su van vode, što ne znači da nisu sveži ili jestivi.

Alergije na školjke

Ako imate alergiju na školjke, verovatno ne možete da jedete škampe. Vaše telo može loše da reaguje na njihove proteine i da izazove alergijsku reakciju. Neki ljudi imaju samo blage simptome, poput curenja iz nosa ili kijavice, ali alergija na škampe za neke može biti opasna po život.

Škampi sadrže holesterol

Mnogi ljudi se brinu zbog holesterola u škampima. Četiri velika škampa imaju oko 14 odsto ukupnih dnevnih potreba za holesterolom.

Obratite pažnju na konzervanase

Sveži i smrznuti kupovni škampi mogu da sadrže konzervans nazvan natrijum tripolifosfat (STP). Njegovo prisustvo može da utiče na njihovu strukturu. Prisustvo ovog aditiva možete da utvrdite tako što ćete pročitati sastav proizvoda, zalepljen na ambalaži.

Da li poreklo utiče na kvalitet

Kvalitet ovih račića može da se razlikjuje, u zavisnosti od porekla. Mnogo škampa se uzgaja na farmi i sadrži veliku količinu antibiotika. Globalna uzgajališta ribe možda ne poštuju stroge inspekcijske standarde. Da biste saznali odakle su račići, pogledajte oznaku zemlje porekla na pakovanju.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend