Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

8 namirnica koje obolele od dijabetesa čuvaju od gripa i prehlade

Priredio/la: I. N.
15:00 - 07. 02. 2021.

U zimskom periodu potrebno je dodatno raditi na jačanju imuniteta

Tokom pandemije posebno je važno imati jak imunološki sistem Foto: Shutterstock

U zimskom periodu potrebno je raditi na zaštiti od prehlada, gripa i drugih infekcija, a uz pandemiju koja trenutno vlada, danas je još važnije imati jak imunološki sistem. Ovo je naročito bitno osobama koje žive sa dijabetesom, jer ova bolest može da utiče na imunološki odgovor, čineći organizam podložnijim infekcijama.
Kakve god da su vam životne navike, ako patite od ove hronične bolesti, bilo bi dobro da imunitet jačate na prirodan način, a ove namirnice će biti vaš dobar saborac protiv prehlade i gripa.

1. Citrusi

Mnogi se okreću vitaminu C kad osete prehladu, jer je on poznat po podsticanju proizvodnje belih krvnih zrnaca, neophodnih u borbi protiv infekcija. Voće poput grejpfruta, pomorandže, mandarina, limuna i limete su odličnii izvori ovog vitamina. Izbegavajte zaslađene sokove od citrusa. Umesto toga, odlučite se za sveže voće, iz kojeg ćete dobiti i vlakna, koja pomažu u regulaciji nivoa šećera u krvi.

2. Fermentisani proizvodi

Fermentisane namirnice, poput jogurta, kefira, kiselog mleka, kombuhe i kiselog kupusa, sadrže visok nivo živih, aktivnih kultura, takozvanih „dobrih“ bakterija. One pomažu u zaštiti tela od infekcija. Zapravo, ovi mikroorganizmi su odgovorni za izgradnju više od 75 odsto ukupnog imunološkog odgovora našeg organizma. Važno je da svakodnevno jedete raznoliku hranu bogatu probiotskom florom kako biste poboljšali mikrobiološku raznolikost u crevima. Prisustvo zdravih crevnih mikroba optimalizuje probavu i može da pojača imuni odgovor.

3. Orašasti plodovi i semenke

Vitamin E je još jedna bitna hranljiva materija koja pomaže u održavanju funkcije imunog sistema. Orašasti plodovi i semenke, poput badema, lešnika, brazilskog oraha i semenki suncokreta, odlični su izvori vitamina. Oni, takođe, sadrže zdrave masti, proteine i vlakna koja pomažu u regulaciji šećera u krvi.

4. Pileća supa

Bakin omiljeni lek protiv prehlade zaista ima lekovite moći. Piletina je bogata vitaminom B6, neophodnim za stvaranje antitela i drugih hemijskih reakcija u organizmu koje poboljšavaju imunološki odgovor. Domaća supa ili bujon od pilećih kostiju takođe sadrži hranljive sastojke koji promažu zdravlje creva i jačaju imuni sistem.

5. Čaj

Topao čaj je poznat po tome što umiruje upalu grla kada ste bolesni, ali takođe može da sadrži pregršt hranljivih sastojaka za jačanje imuniteta. Sve vrste zelenog, crnog, kao i drugi biljni čajevi sadrže flavonoide koji su snažni antioksidansi – bore se protiv slobodnih radikala u telu. Čaj od svežeg đumbira je još jedna odlična opcija. Poznato je da đumbir smanjuje upale i spušta nivo šećera u krvi.

6. Crni i beli luk

Crni i beli luk ne samo da obroke čine ukusnijim, već su i odlični izvori antioksidanasa, koji se bore protiv virusa i bakterija. Beli luk u sebi ima i jedinstvena sumporna jedinjenja koja podržavaju prirodne sisteme za detoksikaciju organizma.

7. Pasulj

Pasulj i ostale mahunarke, poput graška i sočiva, nude brojne koristi onima koji žive sa dijabetesom. Sadrže velike količine vlakana, koja su izvor energije, a istovremeno ne dižu nivo šećera u krvi. Pasulj je, takođe, odličan izvor cinka, minerala kojeg je neophodno redovno unositi putem hrane, jer ga ljudsko telo ne skladišti. Cink utiče na mnoge aspekte imunog sistema, a takođe se pokazalo da poboljšava kontrolu glikemije kod onih koji žive sa dijabetesom.

8. Paprika „babura“ i crvena paprika

Paprika je još jedan odličan izvor vitamina C i pomaže u uklanjanju slobodnih radikala iz tela. Samo jedna porcija sveže crvene paprike sadrži i do 130 odsto preporučenog dnevnog unosa vitamina C. S obzirom na to da ne sadrži skrob, paprika ima minimalan uticaj na nivo glukoze u krvi, što je čini izvrsnim izborom. Od nje ćete imati koristi bez obzira na to kako je konzumirate: svežu, u salati ili blago termički obrađenu, kao dodatak jelima poput kajgane ili sataraša.

 

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend