Medicinski informativni portal
Naslovna / Fitness

Vežbajte i u toku ciklusa, ali dozirano

Priredio/la: M. R.
17:00 - 18. 03. 2021.

Svi saveti koje dobijate u toku ciklusa mogu da vam zvuče pogrešno i suvišno osim jednog: da i tada, tačnije – posebno tada, slušate svoje telo

Pažljivo sa vežbanjem u toku ciklusa Foto: Shutterstock

Endofrin, hormon zadovoljstva koji se luči tokom fizičke aktivnosti i vežbanja, mogao bi da utiče na bolje raspoloženje i u „onim dnanima“. Pre toga, treba objektivno da sagledate svoje psihofizičke mogućnosti jer svako telo u ciklusu reaguje drugačije.

Igra hormona

Oslobađanje endorfina utiče i na viši nivo dopamina koji poboljšava opšte stanje i ublažava bol. Zanimljivo je da određena doza beta-endorfina, može da bude biti efikasnija u ublažavanju bolova nego morfijum. Neki psiholozi endorfine smatraju svojevrsnom „privatnom apotekom“ mozga. Takođe, vežbanje utiče na smanjenje upalnih procesa, poboljšava protok krvi i povećava nivo  energije. I sve ovo su odlične vesti da neke žene u tom periodu ne žele samo da leže jer imaju bolove, obilna krvarenja, osećaju se umorno pa čak i anksiozno.

Izaberite lagane vežbe koje inače volite

U ovom periodu svakako treba da izbegavate intenzivne kardio treninge tipa kros – fita, trčanja na traci ili neke druge treninge koje do tada niste isprobali. Radite oni za šta znate da će vam prijati a da neće opteretiti vaše telo, bilo da su to joga, vežbe istezanja, vežbe sa tegovima ili lagano hodanje. Može da zvuči kao fraza ali u bukvalnom smislu to jeste najvažnije – osluškujte svoje telo, ono će vam najdirektnije poručiti kako se oseća i u kom smeru treba da idete. Ono što svakako treba izbegavati jeste plivanje koliko god da su vam oskudni ciklusi, jer upotreba tampona treba da bude svedena na minimum, a i telo je podložnije infekcijama i osetljivije nego inače.

Predlozi vežbi slabog i umerenog intenziteta

  • vežbe zagrevanja i opuštanja vrata u sedećem stavu (kruženje glavom, na stranu, gore, dole, levo, desno)
  • vežbe za ruke i rameni pojas u sedećem stavu (ruke u pesnice, desna ruka ka levom ramenu, leva ka desnom, naizmenično)
  • vežbe za noge u sedećem stavu koje treba raditi lagano i pri kraju ciklusa (ruke na temenu, podizanje leve pa desne noge pravo, nalevo i nadesno, simuliranje vožnje bicikla)
  • vežbe u ležećem stavu uz pretežnu upotrebu ruku, poželjno sa lakšim tegovima (kombinacije pokreta koje inače radite dok stojite)
  • joga je preporučljiva, takođe sa doziranjem pokreta istezanja u regiji stomaka i krsta

Lagano, do procesa opuštanja

Menstruacija je, iako na prvi pogled ne izgleda tako, i dobra prilika za razmišljanje, opuštanje i odmor. Važno je da ne pomerate fizičke granice tela jer je za to pogrešan trenutak, ali je pažljivo odabrana fizička aktivnost više nego poželjna, najviše zbog uzročno – posledične veze tela i hormona koji, kako znamo, diktiraju najveći deo procesa u ženskom telu, pa i onih vezanih za menstrualni ciklus. Svaka vrsta balansa (a dokazano je da vežbanje vodi ka psihofizičkoj ravnoteži), korisna je za naše zdravlje.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend