Kada su hladna stopala razlog da se zabrinete

Priredio/la: P.Ž.|9:00 - 22. 11. 2020.

Možda ćete ovu neželjenu pojavu rešiti debljim čarapama, ali hladna stopala mogu da ukažu i na neki ozbiljniji problem

Hladna stopala

Hladna stopala mogu da budu i simptom pojedinih bolesti Foto: Shutterstock

Hladna stopala su česta pojava sa kojom se većina ljudi susretne kada dođe hladnije vreme. Sajt WebMD napravio je spisak zdravstvenih problema koji mogu za simptom da imaju ovu pojavu.

Periferna neuropatija (oštećenje perifernih živaca)

Periferna neuropatija može da bude jedna   komplikacija izazvanih dijabetesom. To je stanje u kojem vaši periferni živci ne funkcionišu kako treba, između ostalog ovo izaziva i hladna stopala. U MSD-ijevom medicinskom priručniku simptomi periferne neuropatije mogu se javiti u  različitim delovima tela i mogu se manifestovati kroz bol, neosetljivost, trnce, otekline i crvenilo. Periferna neuropatija ne pogađa samo dijabetičare, ona može da se javi i kao posledica autoimune bolesti, alkoholizma, nedostatka vitamina, oboljenja koštane srži, neaktivne štitne žlezde i pojedinih lekova.

Periferna arterijska bolest

Ovo stanje usporava ili blokira protok krvi u nogama i stopalima. Loša cirkulacija može da prouzrokuje hladna stopala. Ova bolest se takođe javlja kod dijabetesa, ali može da se javi i kao posledica pušenja, visokog krvnog pritiska, povišenog holesterola i starosti.

Poremećaj rada štitne žlezde

Štitna žlezda može biti krivac za vaša hladna stopala. Ona stvara hormone koji utiču na gotovo sve vaše organe. Hormoni pomažu u pretvaranju hrane i kiseonika u energiju, a ukoliko imate štitnjaču koja je slabije aktivna, ona ne oslobađa dovoljno hormona. To može da prouzrokuje hladnoću celog tela, uključujući i stopala.

Hladna stopala posledica su nekih bolesti Foto: Shutterstock

Rejnoov sindrom

Rejnoov sindrom uzrokuje da vaše telo ima preteranu reakciju na hladnoću. Kada temperatura padne, možete osetiti da su vam prsti na rukama i nogama smrznuti i utrnuli,a ponekad mogu i da promene boju. Kako se zagrevaju, mogu da peckaju i pocrvene. Hladno vreme, klimatizovan prostor, stres ili anksioznost mogu da dovedu do ove pojave.

Rejnoov sindrom čini da se arterije na rukama i nogama grče i sužavaju što sprečava krv da se normalno kreće prema prstima na rukama i nogama, a ponekad i nosu, usnama, ušima i bradavicama. Ova pojava je češća u hladnijim klimatskim uslovima i češće pogađa žene nego muškarce.

Anemija

Hladna stopala mogu da budu znak da ste anemični. To znači da vaše telo nema dovoljno crvenih krvnih zrnaca ili da mu je narušeno zdravlje zbog čega ne obavlja posao prenosa kiseonika iz pluća u ostatak tela. Posetite svog doktora ako imate znake anemije jer ona može da bude simptom neke druge bolesti. Lečenje zavisi od vrste anemije.

Birgerova bolest

Birgerova bolest spada u retke bolesti, ali ako ste pušač i imate hladna stopala, ovo može biti razlog. Ova bolest povezana sa upotrebom duvana izaziva oticanje krvnih sudova u rukama i nogama. To usporava protok krvi i može da stvori ugruške i izazove infekciju.

Posetite svog doktora ako imate bilo kakve simptome birgerove bolesti. Češća je kod muškaraca kao i kod osoba mlađih od 45 godina. Jedini lek je potpuni prestanak upotrebe duvana.

Visok holesterol

Ako imate visok holesterol u većem ste riziku da imate problem sa cirkulacijom, što dovodi do hladnih nogu. Problemi sa cirkulacijom mogu da budu rezultat nakupljanja holesterola i upale u krvnim sudovima.

Stres

Kada ste pod stresom vaš organizam ne pumpa dovoljno krvi u ruke i stopala.