Kijanje i curenje nosa nisu samo simptomi alergija, postoji i veza sa covid 19

Priredio/la: V. M. B.|10:00 - 06. 01. 2021.

I druge bolesti imaju ove simptome…

Grip

Kijanje i curenje nosa izazivaju mnoge bolesti Foto: Shutterstock

Kijate i šmrčete, a osećate se slomljeno. Alergije vam mogu biti prva misao, posebno ako ste ih već imate u prošlosti, odnosno vučete od detinjstva. Alergija je stanje koje se javlja kada vaš imunološki sistem reaguje na nešto bezazleno, poput polena ili peruti kućnih ljubimaca, kao da je pretnja. Vaše telo oslobađa hemikalije koje se zovu histamini, a koje uzrokuju kijanje, curenje nosa i suzne oči. Ali, ne izazivaju samo alergije ove simptome.

Obična prehlada

Respiratorne alergije i prehlade izazivaju kijanje, curenje nosa ili zapušenost, umor. Ali za razliku od alergija, prehladu uzrokuje virus, pa možete da zarazite druge ljude. Od prehlade se verovatno neće javiti svrab očiju. Ali, imaćete bolove ili groznicu, što se ne dešava kod alergija. Prehlade traju tri do 10 dana. Alergije, međutim, mogu trajati čitavu sezonu ili duže.

Grip

Kao i kod prehlade, virus uzrokuje grip. Simptomi su, takođe, slični – nos koji curi ili je začepljen, upala grla i kašalj. Ali generalno, osećate se gore sa gripom nego kada ste prehlađeni. Grip se brzo javlja, uz jezu, bolove u mišićima i umor. Takođe, može izazvati visoku temperaturu koja traje nekoliko dana ili duže. Te ozbiljnije simptome retko ćete imati kod prehlade, a nikada kod alergija.

Covid 19

I alergija i covid 19 mogu prouzrokovati gubitak mirisa i curenje nosa. Inače, nema mnogo preklapanja. Covid 19 uzrokuje virus i možete da imate simptome slične gripu ili prehladi, praćene groznicom i kašljem. Kod covid 19, takođe, može da se javi otežano disanje. To se obično ne dešava kod alergija, prehlade ili gripa. Neki ljudi inficirani korona virusom uopšte nemaju simptome.

Infekcija sinusa

Pitate se da li imate alergiju ili infekciju sinusa? Ako vas svrbe oči, pre će biti da patite od alergija. Infekcija sinusa retko izaziva iritirane, suzne oči. Još jedan simptom na koji treba da pazite su gusti, žuti ili zeleni sekret iz nosa. To je verovatnije znak infekcije sinusa. Groznica, bol u zubima i zadah iz usta, takođe, su ponekad simptomi infekcije sinusa. Ove simptome nećete imati ako se pojavi alergija.

Bronhitis

Glavni simptom koji razdvajuju alergije od bronhitisa je kašalj. Sa bronhitisom možete mnogo da kašljete i izbacujete sluz koja je bistra, bela, žuta ili zelena. Takođe, možete da se osećate umorno i da nemate daha, a imaćete temperaturu, jezu ili bolove u grudima. Bronhitis može da počne kao prehlada ili grip.

pregled grla

Kod upale grla izazvane streptokokom, uglavnom nema kijanja i curenja nosa Foto: Shuttertock

Infekcija streptokokom

Većinu simptoma infekcije grla streptokokom osetićete u ustima i vratu. To uključuje:

• Upala grla
  • Bol pri gutanju
  • Crveni, otečeni krajnici

Ponekad, streptokoke u grlu izazivaju groznicu, osip ili bolove u telu. Ipak, vas ne tera na kašljanje i kijanje. Ali, ova infekcija, kao i alergija mogu da izazovu glavobolju.

Devijacija septuma (nosne pregrade)

Zapušen nos i otežano disanje kroz nos znakovi su alergije. Međutim, mogli bi da znače i da imate devijaciju nosne pregrade. To se dešava kada hrskavica između nozdrva nije u sredini. Stanje ima i druge simptome, poput krvarenja iz nosa i bolova u licu, koji se ne dešavaju kod respiratornih alergija. Devijaciju septuma može da utvrdi lekar koji može da vam, ukoliko je nephodno, preporuči operaciju.

Astma

Alergije i astma često idu ruku pod ruku. Iste stvari koje pokreću vaše respiratorne alergije, poput polena i prašine, mogu izazvati pojavu astme. Lekari koriste neke od istih tretmana, poput alergijskih injekcija, za lečenje oba stanja. I astma i alergije uzrokuju kašalj. S tim da sa astmom možete imati i:

• Teškoće sa disanjem
  • Zatezanje u grudima
  • Zviždanje u plućima

Rinitis koji nije izazvan alergijom

Ovo stanje uzrokuje često kijanje, zapušen nos ili curenje nosa. Nalik je respiratornoj alergiji, ali nije uzrokovana reakcijom imunološkog sistema. Može je pokrenuti:

• Zagađenje vazduha ili jaki mirisi
  • Neke namirnice (posebno začinjene) ili pića
  • Određeni lekovi
  • Vremenske promene
  • Ostali zdravstveni problemi koji su u toku