Naslovna / Prirodna medicina

Kako da ublažite menstrualne tegobe

Priredio/la: eKlinika
5:00 - 17. 09. 2020.

Suplementi magnezijuma za menstrualne grčeve, đumbir za obilno krvarenje, ginko za simptome PMS-a

Ublažite menstrualne tegobe magnezijumom, ginkom, đumbirom Foto: Shutterstock

Menstruacija ženama može da zada mnogo problema, od obilnih krvarenja, bolova u donjem stomaku i krstima, glavobolje, nadutosti, pa sve do grčeva u nogama i promena raspoloženja.

Mnoge devojke i žene strepe od dana kada treba da dobiju ciklus jer su tada manje funkcionalne iz objektivnih razloga. Međutim, većina tegoba može da se izbegne ili ublaži pravilnom i blagovremenom suplementacijom. Ali, pre nego što počnete samoinicijativno da uzimate bilo koji od njih, posavetujte se sa svojim ginekologom, endokrinologom…

Magnezijum

Ako vas tokom menstruacije najviše muče grčevi, magnezijum može da pomogne. Ginekološke studije iz 2017. otkrile su da ovaj mineral ima efekat na opuštanje mišića i smanjnje grčeva, pa kontinuirano konzumiranje može dugoročno da pomgne. Osim kod grčeva u nogama, magnezijum ublaćava i menstrualne bolove pošto su i oni posledica kontrakcija mišića. Neke vrste magnezijuma navodno pomažu i da se bolje spava budući da nesanica takođe može da stvara problem tokom menstruacije.

Omega-3 masne kiseline

Dokazano je da omega-3 masne kiseline u vidu suplemenata mogu da smanje bolove i grčeve tokom ciklusa. Pored toga, donose brojne benefite za zdravlje, od blagotvornog delovanja na srce i krvne sudove, pa sve do smanjenja rizika od karcinoma dojke. Njima su bogati su riba i orašasti plodovi, koje obavezno treba uvrstiti u ishranu. Ribu treba jesti tri puta nedeljno, a orašaste plodove po 30-ak grama dnevno, što je otprilike jedna šaka.

Đumbir

Ako imate problema sa obilnim krvarenjima, đumbir vam može pomoći. Rezultati jedne studije pokazali su da konzumiranje đumbira u prahu u vidu suplementa drastično smanjuje krvarenja tokom menstruacija. Na ovaj način rizik od anemije kao posledice ciklusa se znatno smanjuje.

Ginko

Lišće ginka vrlo je bogato antioksidansima koji mogu da pomognu kod upala, pospešuju cirkulaciju i smanjuju anksioznost. Praksa i upotreba pokazale su da su psihički i fizički simptomi PMS-a kod žena koje su konzumirale ginko osetno olakšani, ali klinička testiranja još uvek su na početku.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend