Naslovna / Prirodna medicina

Ako želite jači imunitet, meditirajte!

Priredio/la: eKlinika|7:00 - 04. 11. 2020.

Istraživanja pokazuju da osobe koje meditiraju imaju manje šanse da se razbole

žena meditira na travi Foto: Shutterstock

Osobe koje redovno meditiraju imaju manje šanse da se razbole, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu PLOS One.

Istraživački tim izabrao je 390 odraslih osoba koje su dobile vakcine protiv gripa. Pored toga, samo jedan deo testiranih pohađao je kurs meditacije, a posle perioda od osam nedelja, oni iz grupe za meditaciju bili su zdraviji od ostalih.

U poređenju sa drugima, oni su zbog bolesti najmanje ostajali kod kuće.

– Pretpostavljamo da je to zato što se osobe koje meditiraju lakše nose sa simptomima- objasnio je dr Džejms Karmodi sa Medicinskog fakulteta u Vorčesteru. „Meditacija ih uči da preusmeravaju pažnju kako ne bi ostali zaglavljeni u neprijatnim mislima“.

Osobe koje meditiraju lakše podnose simptome bolesti

S tim u vezi, ranija istraživanja pokazala su da meditacija umanjuje stres, koji može da dovede do pada imuniteta. Meditacija čak podstiče organizam da se bori protiv mikroba, infekcija i toksina.

I to nije kraj benefita: dokazano je da samo 13 minuta svakodnevne meditacije može da poboljša pažnju, memoriju i produktivnost na radnom mestu.

(www.womenshealth.com.au)