Naslovna / Prirodna medicina

Prirodno protiv gorušice: Evo kako se rešiti osećaja žarenja

11:00 - 31. 03. 2021.

Gorušica nije bezazlena pojava a postoji nekoliko stvari koje možete da uradite da biste je uklonili

Gorušica Gorušica nije bezazlena pojava, a banane mogu da pomognu Foto: Shutterstock

Svi smo bar jednom osetili neugodno žarenje u jednjaku nakon što smo pojeli jače začinjenu hranu. Ipak, važno je znati da gorušica nije bezazlena pojava i da postoji nekoliko stvari koje možete da uradite da biste je uklonili.

Iritirajući osećaj žarenja u jednjaku, koji nastaje nakon obilnog, masnog ili začinjenog obroka, obično je glavni simptom gorušice. Ali, da li znate kako dolazi do toga? Donji sfinkter jednjaka je mišić koji u našem telu funkcioniše kao barijera između jednjaka i želuca i na taj način sprečava povratak sadržaja iz želuca u jednjak. Ali, kada dođe do poremećaja funkcije tog mišića, onda dolazi do vraćanja sadržaja u jednjak, a osećaj koji pri tome nastaje nazivamo žarenjem, odnosno gorušicom. Pored nezdrave ishrane i alkohola, stres je dodatni faktor koji utiče na pojavu gorušice, zbog čega se često naziva bolešću modernog doba.

Koju je hranu poželjno jesti?

Postoje namirnice koje pogoršavaju ovu bolest, ali i one koje imaju pozitivan efekat. Na primer, citrusno voće, čokolada i kafa mogu pogoršati simptome, dok neke druge namirnice mogu ublažiti simptome žarenja iza grudne kosti.

Ovsena kaša

Istraživanja su pokazala da hrana bogata vlaknima može pomoći u ublažavanju simptoma gorušice. Studija objavljena u publikaciji World Journal of Gastroenterology pokazala je da su pacijenti koji su svakodnevno konzumirali hranu bogatu vlaknima imali znatno smanjene simptome gorušice. Upravo zbog toga treba da uvrstite namirnice poput ovsene kaše u svoj jelovnik, jer pored toga što imaju pozitivno dejstvo na želudac, takođe daju osećaj sitosti koji smanjuje verovatnoću da ćete se prejesti od te hrane.

Đumbir

Đumbir sadrži protivupalna svojstva i zato predstavlja odličan prirodni tretman za gorušicu i druge gastrointestinalne tegobe. Najbolje je da ga naribate i konzumirate u obliku smutija ili pripremite čaj od đumbira, koji će odlično prijati u ovim hladnim zimskim danima.

Aloe vera

Aloe vera može dovesti do poboljšane probave i apsorpcije hranjivih sastojaka jer sadrži dva specifična enzima: amilazu, koja metaboliše šećere i skrob, i lipazu, koja pomaže u razgradnji masti. Drugi način na koji aloe vera pomaže u borbi protiv gorušice je taj što pomaže u regulisanju pH vrednosti u našem organizmu. To smanjuje iritaciju i upalu i pospešuje ozdravljenje ćelija koje su oštećene refluksom kiseline.

Dinja

Budući da je dinja alkalno voće, ona pomaže u suzbijanju kiseline u želucu. Ali, takođe, predstavlja dobar izvor magnezijuma, koji se nalazi u mnogim lekovima protiv gorušice.

Banane

Banane takođe spadaju u grupu alkalnog voća koje ublažavaju simptome gorušice. Zbog visokog sadržaja vlakana mogu ojačati naš probavni sistem, što na kraju može pomoći u sprečavanju probavnih smetnji. One sadrže jedan ključni sastojak – pektin, koji pomaže u prenosu želudačnog sadržaja kroz naš probavni trakt.

Peršun

Baš poput đumbira, peršun je začin koji će smiriti neprijatan osećaj žarenja u grudima. Ljudi ga koriste hiljadama godina kako bi umirili simptome bolnog želuca, a dodatna je prednost je ta što je dostupan u bilo koje doba godine i možete ga uzgajati čak i na prozoru. U situacijama kada dođe do refluksa želudačne kiseline, stavite peršun u smuti ili jednostavno otkinite nekoliko svežih listova i žvaćete dok se simptomi ne smire.

Kada posetiti doktora?

Kod nekih ljudi gorušica dođe i prođe, ali kod težih poremećaja može biti reč o gastroezofagealnoj refluksnoj bolesti (GERB). Prema naučnim podacima, simptomi GERB-a javljaju se kod čak 20 do 40 odsto odraslih osoba, i u tom slučaju konzumacija određenih namirnica neće biti dovoljna. Ovi simptomi se manifestuju prisustvom gorušice, bola u grudima, štucanjem, promuklošću, hroničnim laringitisom, kašljem, oštećenjem zubi i prekomerne salivacije. Ako primetite većinu ovih simptoma, najbolje bi bilo da se obratite svom lekaru kako bi vam dao odgovarajuću terapiju.

Među ostalim simptomima koji ukazuju na to da je vreme za posetu lekaru su sledeće situacije:
• gorušica se javlja više od dva puta nedeljno
• simptomi i dalje postoje bez obzira na upotrebu lekova bez recepta
• javljaju se poteškoće sa gutanjem
• imate česte mučnine i/ili povraćate
• gubite kilograme zbog lošeg apetita ili poteškoća sa ishranom

Možemo pomoći i sa ovim:

RefluSTAT
Ako tražite odgovor iz prirode sa brzim i dugotrajnim ublažavanjem simptoma, potražite inovativnu formulaciji zasnovanu na prirodnim sastojcima iz smeđih algi – RefluSTAT. Reflustat stvara zaštitni sloj i tako sprečava vraćanje kiseline i želudačnog sadržaja u jednjak, a pogodan je i za trudnice.