Naslovna / Prirodna medicina

Vasa Pelagić: Pomoć pri lečenju zapaljenja pluća i kašlja

Priredio/la: J. M.|15:51 - 28. 11. 2020.

Narodna medicina i danas je aktuelna i delotvorna, ali pre nego što sebi pomognete ovim savetima Vase Pelagića, obratite se lekaru!

Kod kuće, posle odlaska lekaru, mnogo tečnosti i mirovanje Foto: Shutterstock

Vasa Pelagić bio je lekar i narodni prosvetitelj koji svojom knjigom „Pelagićev narodni učitelj“ nije želeo da širi nazovilekarstvo, već je opisivao samo bilje čija su dejstva na određene zdravstvene tegobe klinički dokazana.
Mi vam prenosimo njegove savete koji mogu da pomognu ukoliko imate zapaljenje pluća i kašalj, što je ovih dana, na žalost, česta pojava uspled epidemije korona virusa. Ali, pre nego što sebi pomognete ovim savetima Vase Pelagića, obratite se na vreme lekaru!

Lečenje kašlja

Kašalj nije posebna bolest. Ta je samo znak (simptom) mnogih bolesti, posebno bolesti pluća, bronhija (dušnica), dušnika, grkljana, ždrela. U stvari kašalj je naglo i glasno izbacivanje vazduha iz pluća – kaže Vasa Pelagić u svom „Narodnom učitelju“.

− Najbolje da bolesnik legne u krevet, pogotovo ako ima i temperaturu. Potrebno je piti 2 do 4 litra čaja raznih vrsta i uzimati laku dijetalnu hranu. Ako se pri kašljanju javlja bol u grudima, dobro je sprečiti bol primenom slačice ili kataplazmom – kašom (cicvarom) od lanenog semena. Protiv kašlja dobro čine inhalacije – udisanje – tople pare naparivanje sa borovim uljem ili sličnim sredstvima. Pri dugotrajnom kašlju koji nadražuje, dobro je ovlažiti vazduh u sobi vodom koja stalno ključa. Ako kašalj izaziva grčeve ili bolove, dobro je dati kodein tablete (analgetik). Za izbacivanje ispljuvka uvek je dobro dati sredstva za iskašljavanje. Ako se uz kašalj duže vremena drži temperatura, potrebno je primeniti antibiotike – savetovao je Vasa Pelagić. Dakle, na vreme se obratite lekaru!

Zapaljenje pluća

− Zapaljenje pluća – vrućicu odlično leči ovo: Nakvasi dvostruku krpu lanenu u najljućoj rakiji, pa pospi odozgo aleve paprike podebelo i privi na bolno mesto te drži oko 10 sati. Zatim obloži još jedan nov oblog, pa si pozdravo spasen od te opasne bolesti.
− Ukućani bolesnikovi treba da se staraju da se soba njegova svakog časa provetrava i da oko njega nema sveta… Uvek treba da je toplo u sobi bolesnika… − Zapaljenje pluća (pneumonia) je u stvari oboljenje koje izazivaju bakterije (pneumococci) ili virusi. Može da zahvati celo plućno krilo ili njegov deo. Znaci su: visoka temperatura, znojenje, slabljenje i malaksalost, oslabljeno disanje, kašalj. Bolest traje nekoliko dana, ukoliko ne dođe do komplikacija. Leči se odlično antibioticima – pisao je Vasa Pelagić.