Medicinski informativni portal

7:00 - 06. 11. 2020.

mladić ima temperaturu

Tri simptoma su ključna   Foto: Shutterstock

Nije lako razlikovati simptome virusa gripa, prehlade ili korone, jer svi imaju slične manifestacije. Britanska doktorka Sara Džarvis kaže da ipak postoji način, posebno kada je u pitanju razlikovanje prehlade i covida-19, prenosi portal „Express.co.uk“.

− Curenje nosa, zapušen nos, kao i upala grla mnogo se ređe javljaju kod korona virusa nego kod prehlade. Ako imate ove simptome, a nemate povišenu temperaturu, novi kontinuirani kašalj (koji traje duže od sat vremena ili tri značajna napada u 24 sata) ili gubitak mirisa i ukusa, ne treba da se testirate na covid-19 − objašnjava ona.

Doktorka Džarvis kaže i da se simptomi javljaju u proseku pet dana nakon što ste bili izloženi virusu, ali se simptomi mogu pojaviti i u rasponu od dva do 12 dana nakon što ste na bilo koji način došli u kontakt sa virusom. Ona dodaje da se kod obične prehlade retko kada javljaju jak umor i problemi sa disanjem, što uglavnom osećaju oni zaraženi covidom-19.

− Zapušen nos, kijanje i curenje nosa karakterističniji su za prehladu, a simptomi se mogu pojaviti 2-3 dana nakon izlaganja, traju samo nekoliko dana i obično su blage težine − kaže doktorka Džarvis.

Send this to a friend