Naslovna / Korona

Algoritam IDENTIFIKOVAO ljude sa covid 19 samo po ZVUKU KAŠLJA

Priredio/la: I. V.|11:50 - 04. 11. 2020.

Razliku u zvuku asimptomatskog kašlja kod pacijenta ljudske uši ne mogu da čuju, ali možda bi veštačka inteligencija mogla da nam pomogne u zaustavljanju pandemije covid 19

algoritam kašalj korona Kad oboli od covid 19 telo proizvodi drugačiji zvuk Foto: Shutterstock

Naučnici Massachusetts Institute of Technology (MIT) u SAD razvili su algoritam zasnovan na veštačkoj inteligenciji koji može da prepozna kašalj izazvan korona virusom. Testiranja sprovedena na osobama zaraženim infekcijom covid 19, kako prenosi BBC, pokazala su da je tačnost algoritma 98,5 odsto, dok je kod osoba koje nemaju korona virus tačnost bila 100 odsto. Istraživači koji su učestvovali na razvoju algoritma ističu da je presudno to što razliku u zvuku asimptomatskog kašlja kod pacijenta ljudske uši ne mogu da čuju.

Kad oboli od covid 19 telo proizvodi drugačiji zvuk

Da bi razvili aplikaciju i počeli da je koriste u cilju sprečavanja širenja zaraze korona virusom, istraživačima je neophodno odobrenje regulatornih tela.
Brian Subirana, naučnik MIT, koautor ovog istraživačkog rada, rekao je da se menja način na koji ljudsko telo stvara zvuk kada je osoba zaražena covid 19 infekcijom, čak i u asimptomatskim slučajevima, kada nosilac virusa nema nikakvih simptoma.

Za školarce, javne službe, bazene

Kako navode istraživači, praktičnu primenu ovaj algoritam mogao bi da ima za pregled učenika, dece u vrtiću, radnika u javnim službama pout prevoza i trgovine ili za testiranje u bazenu, kako bi se brzo sprečilo širenje infekcije u većim grupama.