Naslovna / Korona

AstraZeneca traži od FDA da odobri terapiju antitelima za prevenciju covid 19 infekcije

Priredio/la: I. V.|11:00 - 06. 10. 2021.

Novi tretman mogao bi da pomogne u zaštiti ljudi čiji imunološki sistem ne reaguje adekvatno na vakcinaciju

terapija antitelima - covid 19 AstraZeneca traži od FDA hitnu upotrebu terapije antitelima za sprečavanje covid 19Foto: Shuttterstock

Kompanija AstraZeneca, anglo-švedski proizvođač lekova, koja je razvila jednu od prvih vakcina protiv covid 19, zatražila je od američke Uprave za hranu i lekove FDA da odobri hitnu upotrebu terapije antitelima za sprečavanje ove bolesti. Kompanija je juče saopštila da bi lečenje, poznato kao tretman AZD7442, bila prva kombinacija antitela sa dugim dejstvom, koja je dobila odobrenje za hitnu upotrebu za prevenciju covid 19. Tretman može pomoći u zaštiti ljudi čiji imunološki sistem ne reaguje adekvatno na vakcinaciju, saopštila je AstraZeneca.

Tretman smanjuje rizik od razvoja simptomatskog covid 19

Ispitivanja na ljudima pokazala su da je tretman AZD7442 smanjio rizik od razvoja simptomatskog covid 19 za 77 odsto. Više od tri četvrtine učesnika imalo je potisnuti imunološki sistem i druga stanja, koja su ih učinila podložnijim teškim bolestima.

Ranjive populacije, poput imunokompromitovanih, često nisu u stanju da prime zaštitni odgovor nakon vakcinacije i nastavljaju da budu u riziku od razvoja covid 19. Ovim prvim podnošenjem globalnih propisa, mi smo korak bliže pružanju dodatne mogućnosti za zaštitu od covid 19, pored vakcina  – rekao je Mene Pangalos, izvršni potpredsednik kompanije AstraZeneca za farmaceutska istraživanja. Američka potražnja za tretmanima antitela porasla je tokom leta, posebno u državama poput Floride, Luizijane i Teksasa, gde su hospitalizacije među nevakcinisanim pacijentima pretile da će preplaviti zdravstveni sistem.

Antitela koja blokiraju viruse

Lekovi su laboratorijske verzije antitela koja blokiraju viruse i pomažu u borbi protiv infekcija. Tretmani pomažu pacijentu snabdevanjem koncentrovanim dozama jednog ili dva antitela. Glavni tretman antitela, koji se koristi u SAD, je Regeneronov koktel sa dvostrukim antitelima. FDA je takođe odobrila proizvod Regeneron kao zaštitu za osobe visokog rizika od ozbiljnog oblika covid 19 infekcije.