Naslovna / Korona

Istine i zablude o uticaju vitamina C na korona virus

Piše: Pavle Živković|5:00 - 17. 09. 2020.

U toku pandemije, vitamin C je podignut na pijedestal kao magičan lek. Šta kažu stručnjaci…

Od kako je počela pandemija koronavirusa u čitavom svetu je porasla prodaja vitamina C Foto: Shutterstock

Rasprostranjeno je mišljenje da vitamin C ima blagotvorno dejstvo na organizam u sezoni virusa i respiratornih infekcija. Narod je sklon da mu pripiše gotovo magična svojstva, a doktori ga prepisuju kao dodatak terapijama za razne bolesti. Koliko zaista vitamin C može da vam pomogne u toku pandemije?

O upotrebi vitamina C u terapijskom lečenju korona virusa dr Tijana Dangubić, endokrinolog i magistar ishrane, kaže:

Vitamin C je veoma jak antioksidant i ima protivupalno dejstvo. Osim što utiče na ćelijski imunitet, deluje i na propusnost kapilara.

Doktorka Dangubić navodi da je u stanju oksidativnog stresa tokom infekcije kao sto je Covid-19 neophodno povećati dozu C vitamina kako bi se smanjio inflamatorni odgovor organizma.

Preporučena dnevna doza C vitamina za decu od 4-8 godina je 25 mg, od 9-13 godina 45 mg, za decu od 14-18 godina i za žene 75 mg, za odrasle muskarce 90 mg, za trudnice 85 mg a za žene tokom laktacije 120 mg. Urađena je 31 studija, i sve su pokazale da 1-2 g vitamina C tokom virusne infekcije smanjuje trajanje infekcije − objašnjava dr Dangubić.

Na pitanje da li možemo da unesemo dovoljnu količinu vitamina C i bez suplementa dr Dangubić odgovara:

− Vitamin C nije potrebno unositi u vidu suplemenata ukoliko je izbalansirana ishrana i ukoliko se unosi dosta voća i povrća.