Naslovna / Korona

Smeju li osobe koje boluju od epilepsije da se vakcinišu protiv covid 19

Piše: Iva Nenezić|8:00 - 11. 03. 2021.

Povišena telesna temperatura može da bude okidač za epileptični napad

Većina lekova protiv epilepsije ne slabi imunitet Foto: Shutterstock

Iako su pacijenti koji pate od određenih hroničnih bolesti u većem riziku od razvoja teže kliničke slike usled obolevanja od covid 19, osobe koje boluju od epilepsije ne spadaju u tu kategoriju, s obzirom na to da većina ima normalan imuni sistem.

Nema posebne opasnosti

Prema rečima neurologa prim. dr Vesne Vuletin Lekić, kod pacijenata koji boluju od epilepsije ne postoji opasnost za teži razvoj bolesti usled obolevanja od covid 19, u odnosu na opštu populaciju, kao ni od pogoršanja postojećeg stanja osnovne bolesti.

– Osobe koje boluju od epilepsije ne razvijaju teže simptome u odnosu na opštu populaciju, usled zaražavanja, za razliku od nekih drugih neuroloških bolesnika. Po tom pitanju, u rizične grupe spadaju pacijenti sa multiplom sklerozom ili oni koji pate od bolesti malih krvnih sudova. Oni mogu da imaju posledice na krvne sudove, ali se to ne odnosi i na osobe koje boluju od epilepsije – kaže dr Vesna Vuletin Lekić za eKliniku.

Visoka temperatura okidač za napad

Prema savetu Lige za borbu protiv epilepsije, samo retke metode lečenja epilepsije slabe odbrambeni sistem. Njih primenjuje veoma mala grupa pacijenata, i tu spadaju terapija ACTH, terapija steroidima i imunoterapija.

Dr Vesna Vuletin Lekić dodaje da povišena telesna temperatura, s druge strane, može da bude okidač za epileptični napad, pa je savet, kako za opštu populaciju, tako posebno za ove pacijente da dodatno povedu računa da ne dođe do zaražavanja.

Epilepsija nije kontraindikacija za vakcinu

Kad je u pitanju vakcinacija protiv covid 19, neurolog kaže da ova hronična bolest nije kontraindikacija za vakcinu, ako nije udružena sa drugim bolestima koje su kontraindikovane, i da se to odnosi na sve vrste vakcina koje se nalaze na našem tržištu.

Sama epilepsija nije kontraindikacija. Kod ovih pacijenata neće biti ozbiljnijih reakcija ni na jednu dostupnu vakcinu, u odnosu na moguće blage neželjene reakcije koje može da razvije i zdrava populacija, poput malaksalosti, blago povišene temperature i bola na mestu uboda – objašnjava dr Vuletin Lekić.