Naslovna / Korona

Argentina dobila dozvolu za prodaju anti-covid 19 seruma za lečenje u ranim fazama bolesti

Priredio/la: I. V.|10:00 - 14. 01. 2021.

Anti-covid 19 serum koristiće se kao tretman za pacijente kojima je dijagnostikovana infekcija, za primenu u ranim fazama bolesti

imunitet na covid 19 Najveći broj građana Srbije vakcinisao se kineskom vakcinom Foto: Shutterstock

Argentina je uspešno prošla klinička ispitivanja hiperimunskog seruma za borbu protiv covid 19, razvijenog sa antitelima uzetih od konja, a njegova distribucija započeće narednih nekoliko dana, saopštila je argentinska kompanija za biotehnologiju Laboratorio Inmunova, kompanija uključena u studije. Serum će se propisivati u bolnicama i drugim medicinskim ustanovama, a sadrži veliki broj antitela sa neutrališućim svojstvom, što znači da bi mogao da spreči korona virus da uđe u ćelije.

Karakteristike novog seruma

Serum Anti-covid 19 razvijen je za pasivnu imunizaciju, uzimajući u obzir imunoterapiju kao verovatno najefikasniji način za ublažavanje efekata pandemije u kratkom i srednjem roku. U tom smislu, trenutno se analizira još jedan metod pasivne imunizacije, primena rekonvalescentne plazme, koja sadrži antitela generisana od pacijenata koji su se oporavili od bolesti. Razvijeni serum zasnovan je na konjskim poliklonalnim antitelima koja se dobijaju ubrizgavanjem rekombinantnog proteina SARS-CoV-2 u ove životinje (neškodljivi su za njih), koje imaju kapacitet da generišu veliki broj antitela koja mogu da neutrališu.

– Prednost ovog seruma, u ​​odnosu na upotrebu rekonvalescentne plazme – strategija koju takođe podržavamo i koja se pokazala najsigurnijom i najefikasnijom – je ako deluje, njegova proizvodnja se može prilagoditi i za lečenje pacijenata u ranim fazama bolesti. Bilo bi moguće proizvesti ga za celo stanovništvo kome je to potrebno – objašnjavaju naučnici kompanije Imunova.

Razvoj seruma za pasivnu imunizaciju

Istraživači Nacionalnog veća za naučna i tehnička istraživanja je Argentine CONICET u razvoju terapijskog seruma protiv covid 19 posle nekih laboratorijskih testova, uspeli su da neutrališu virus, a sledeća faza bila je kliničko ispitivanje na pacijentima. Argentinski istraživački tim sproveo je in vitro testove terapijskog seruma za lečenje pacijenata zaraženih covid 19 i dokazao sposobnost seruma da neutrališe virus SARS-CoV-2 in vitro testom. Razvijeni serum je hiperimunski anti-covid 19 za pasivnu imunizaciju. Pasivna imunizacija je davanje pacijentima antitela protiv zaraznog agensa, njegovo blokiranje i sprečavanje širenja. Ovako deluje i novi serum, sličan onom koji se koristi za lečenje trovanja ubodima zmija i škorpiona, trovanja toksinima tetanusom, virus besnila i infekcijama poput ptičjeg gripa.

– Za razliku od vakcina (aktivna imunizacija) koje omogućavaju čoveku da preventivno generiše sopstvena antitela protiv određenih patogena, terapeutski serum uvodi antitela spolja i ona mogu brzo delovati kod pacijenta koji je već zaražen. Na primer, kada se posečemo žicom, prvo što lekari urade je da nam daju serum protiv tetanusa, a zatim vakcinu – objašnjava Fernando Goldbaum, CONICET istraživač CONICET i osnivač i naučni direktor Laboratorio Inmunova.

Najperspektivnija terapijska strategija

Uzimajući u obzir pojavu pandemije, pasivna imunoterapija predstavlja jednu od najperspektivnijih terapijskih strategija koje se istražuju u svetu, kako bi se smanjio uticaj i smrtnost izazavna korona virusom. Anti-covid 19 serum je predložen kao tretman za pacijente kojima je dijagnostifikovana infekcija, za primenu u ranim fazama bolesti. U svom razvoju, naučnici su koristili protein rekombinantnog virusa kao antigen za dobijanje poliklonskih antitela, a proizvedeni serum sadrži veliki broj ovih antitela koji ima svojstvo neutralizatora i mogli da spreče virus da uđe u ćelije, mesto gde se množi.

Snabdevanje prvo Argentine, pa ostalih latinoameričkih zemalja

Anti-covid 19 serum trenutno se može da se proizvodi od oko 60.000 bočica mesečno, što podrazumeva između 12 i 15.000 tretmana, jer se tretman zasniva na težini pacijenta, ta varira između 4, 5 ili 6 bočica po pacijentu. Nakon snabdevanja Argentine, plan je da se serum snabdeju i neke latinoameričke zemlje. Razmišlja se i povećanju kapaciteta kako bi u martu moglo da se proizvede milion bočica mesečno.