Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Mediteranska dijeta profesorke dr Vesne Srećković Dimitrijević: Kompletan jelovnik za 7 dana

Priredio/la: I. V.
8:00 - 11. 11. 2020.

Naučno je dokazano da zbog zdrave ishrane mediteranski narodi duže žive i imaju manji procenat obolelih od kardiovaskularnih bolesti, gojaznosti i raka nego drugi narodi

hrana i hipertenzija Naučno je dokazano da zbog ishrane mediteranski narodi duže žive Foto: Shutterstock

Naučno je dokazano da je način ishrane poznat kao mediteranska dijeta ključan za činjenicu što mediteranski narodi duže žive i imaju neuporedivo manji procenat obolelih od kardiovaskularnih bolesti, gojaznosti i raka nego drugi narodi. Profesor dr Vesna Srećković Dimitrijević, endokrinolog, ističe da nije teško hraniti se na takav način, naprotiv. Kako kaže, ukusno je, raznovrsno, a da vam bude još lakše da pređete na mediteransku ishranu, prof. dr Vesna Srećković Dimitrijević, za portal eKlinika sastavila je nedeljni jelovnik uz koji nećete morati da razmišljate šta da spremate i jedete.

Mediteranska dijeta podrazumeva da se tokom prva tri dana unosi 1.500 kcal, a ostala četiri 1.800 kalorija.

1. dan

Doručak: Ražani hleb 60 g, sardina 30 g, paradajz, paprika, krastavac po 100 g, jagode 100 g
Užina: Ražani hleb 30 g, mladi sir 30 g
Ručak: Čorba od povrća 200 g, dinstana junetina 35 g, špagete 135 g, kupus salata 250 g, paradajz sok 200 g, maslinovo ulje 10 g
Užina: Kupine 200 g
Večera: Kukuruzno brašno 60 g, mleko 200 g, jabuka 100 g
Užina: Trešnje 100 g

2. dan

Doručak: Ovsene i ječmene pahuljice po 40 g, jogurt sa 1,6 odsto masti 200 g
Užina: Kupine i maline po 100 g
Ručak: Čorba od pečuraka 200 g, crni hleb 120 g, dinstane pečurke 140 g, zelena salata 200 g, rotvice 100 g, maslinovo ulje 5 g
Užina: Kajsije 100 g
Večera: Crni hleb 90 g, dinstana jagnjetina 30 g, kupus salata 100 g, jogurt 1,6 mm 200 g, maslinovo ulje 5 g
Užina: Ananas 120 g

3. dan

Doručak: Kukuruzni hleb 40 g, paradajz 40 g, paprika 200 g, mladi luk
Užina: Jabuka 100 g
Ručak: Čorba od povrća 200 g, dinstana šargarepa 120 g, dinstani pirinač 120 g, pečena skuša 200 g, salata od cvekle 100 g, maslinovo ulje 5 g, kruška
Užina: Breskva 100 g
Večera: Ražani hleb 90 g, mladi sir 30 g, brokoli salata 100 g, maslinovo ulje 5 g, paradajz sok 200 g
Užina: Jagode 120 g

4. dan

Doručak: Bareno jaje 50 g, jogurt sa 1,6 odsto masti 200 g, ovsene pahuljice i ječmene pahuljice po 25 g, jagode 100 g
Užina: Crni hleb 90 g, salata od cvekle 100 g, maslinovo ulje 5 g, limunada 100 g
Ručak: Supa od povrća 150 g, kupus slatki kuvan 190 g, maslinovo ulje 15 g, teleća šnicla roštilj 40 g, crni hleb 90 g,jabuka 100 g
Užina: Breskva 100 g
Večera: Krompir salata 190 g, maslinovo ulje 15 g, barena blitva 80 g, pečurke na žaru 95 g
Užina: Posni sir 50 g, crni hleb 90 g

5. dan

Doručak: Crni hleb 90 g, sardina bez ulja 50 g, paradajz salata 50 g, sok limun i pomorandža 100 g
Užina: Crni hleb 60 g, jogurt 1,6 mm 200 g
Ručak: Supa od povrća 150 g, crni luk 50 g, baren krompir 150 g, baren oslić 190 g, maslinovo ulje 20 g, salata od blitve 100 g, jabuka 100 g
Užina: Kukuruzni hleb 60 g, sir mladi 30,g, breskva 100 g
Večera: Crni hleb 90 g, dinstane pečurke 95 g, maslinovo ulje 15 g, zelena salata 100 g, jagode 100 g
Užina: Crni hleb 60 g, mladi sir 30 g, sveža paprika 100 g

6.dan

Doručak: Crni hleb 90 g, jogurt sa 1,6 odsto masti 200 g, ćureća prsa 30 g, sveža paprika 50 g, jabuka 100 g
Užina: Crni hleb 60 g, sok od paradajza 100 g
Ručak: Supa od povrća 200 g, teleći medaljoni ili pečenje 170 g, dinstane pečurke 140 g, maslinovo ulje 20 g, baren krompir 230 g, crni luk 50 g, breskva 100 g
Užina: Crni hleb 60 g, kupus salata 100 g, maslinovo ulje 5 g
Večera: Crni hleb 60 g, bareno jaje 50 g, posni sir 50 g, krastavac 100g, maslinovo ulje 5 g
Užina: Jabuka 200 g

7. dan

Doručak: Crni hleb 90 g, kiselo mleko 200 g, pileća prsa 30 g, krastavac 100 g, jabuka 100 g
Užina: Jagode i maline po 100 g
Ručak: Supa od povrća 150 g, krompir pire 140 g, barena testenina 40 g, maslinovo ulje 15 g, zelena salata 100 g, sutlijaš 40 g, kivi 100g
Užina: Crni hleb 60 g, paradajz 50 g, maslinovo ulje 10 g
Večera: Crni hleb 90 g, mladi sir 50 g, maslinovo ulje 5 g, salata od boranije 100 g, jabuka 100 g
Užina: Crni hleb 60 g, paradajz 100 g

 

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend