Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Ishrana koja će vam pomoći da se borite protiv celulita

Piše: Danijela Tadić
15:00 - 31. 07. 2021.

Borba protiv celulita je trajna i te masne ćelije mogu opet da se napune i vrate. Bez adekvatne ishrane nemoguće je ukloniti celulit. Pojedini kozmetički tretmani  ne mogu rešiti problem

celulit- hrana protiv celulita-grejpfrut Grejpfrut je sastojak mnogih dijeta, čiji je cilj sagorevanje masti Foto: Shutterstock

Hrana, koja nam obezbeđuje dobru hidrataciju, i sve namirnice bogate antioksidansima najbolji su lek protiv celulita. Masne naslage u vidu „pomorandžine kore“ u poslednje vreme primetne su i kod sasvim mladih ljudi, uočava se i jedan fenomen, koji je ranije bio nezamisliv – sve više muškaraca ima celulit. Stručnjaci za ovu pojavu okrivljuju brzu hranu, koja je relativno jeftina i puna loših masti i šećera.

Nema brzih rešenja

Koža zahvaćena celulitom se prepoznaje na osnovu grudvica, izbočina, udubljenja. Masne naslage krivac su za pojavu celulita. Te masne naslage, kako objašnjavaju stručnjaci, mogu brzo da se upale, nabubre i kroz vezivno tkivo dopru do površine kože. Uravnotežena i zdrava ishrana, tokom cele godine, a ne samo pred izlazak na plažu, zato je glavni borac protiv ove pojave. Nutricionista Branka Mirković, naglašava za portal eKlinika, da se celulit ne može pobediti instant rešenjima.

Borba protiv celulita je trajna i te masne ćelije mogu opet da se napune i vrate. Bez adekvatne ishrane nemoguće je ukloniti celulit. Pojedini kozmetički tretmani možda mogu samo trenutno rešiti problem, ali će se celulit ponovo vrati, ako ga ne kontrolišemo, tokom cele godine i zdravom ishranom – kaže Mirković.

I muškarci imaju celulit

Ona nam objašnjava da se u novije vreme uočava jedna ranije nezamisliva pojava.

– Sve više je mladih i muškaraca koji imaju celulit. Ova pojava se dovodi u vezu s upotrebom brze hrane. Muškarci ranije, prirodno nisu imali sklonost ka celulitu – kaže Mirković.

Celulit su masne ćelije koje se, kako precizira naša sagovornica, stvaraju u toku razvoja.

– Kada razvoj prestane i kada počnemo da se gojimo, te masne ćelije postaju veće i onda se to vidi kao celulit. Kada krene proces slabljenja, onda on počinje da se vidi, omekšava, svaka ona rupica je masna ćelija. Kada slabimo ta masnoća izlazi, ali ako se ne održava kilaža, onda se celulit naglo vraća – navodi Mirković.

Manjak vode i višak celulita

Stručnjaci nastanak celulita dovode u vezu sa hormonima, stresom, fizičkom neaktivnošću, neurednim načinom života. Bitnu ulogu imaju i hormoni, poremećaj metabolizma. Pojava celulita je često praćena i nedovoljnim unosom vode, fizičkom neaktivnošću, upotrebom nekih lekova i alkohola, zadržavanjem tečnosti u telu.

Tečnost, unos dovoljne količine obične vode jedan je od načina na koji može da se ukloni celulit.

Ujutro treba popiti pola litre vode, koja ima sobnu temperaturu. Disanjem tokom noći izbacimo pola litre vode i ujutro dehidriramo. Celulit je izraženiji ako je telo dehidrirano, preporuka je da se piju dovoljne količine vode i kako bi metabolizam mogao pravilno da funkcioniše – objašnjava Mirković.

Izbegavajte pekare

Ona precizira da se masne ćelije brzo pune ugljenim hidratima, raznim pecivima, pastama, testeninama.

– Ugljene hidrate moramo da unosimo, ali najbolji način, jeste kroz povrće i voće. Dobra hrana protiv celulita su potaži, nemasne čorbe. Tu valja biti obazriv i ne treba u potpunosti izbaciti masnoće jer su one bitne za pravilan rad hormona, trebalo bi da bude od 10 do 15 odsto masnoća u mesu, sirevima i ostalim namirnicama – kaže Mirković.

Prekomerna upotreba masti i mnogo ugljenih hidrata pravi celulit koji se kontroliše, kako savetuje naša sagovornica, niskomasnim mlečnim proizvodima, pre svega kiselim mlekom, koje sadrži i surutku koja čisti jetru, jogurtom, kefirom i mladim sirevima.

Taj sir može da bude i umereno slan, tokom leta se ne isključuje slana hrana. Naravno ne treba jesti preslana mesa i sireve, ali potrebo je unositi umerene količine soli, jer usled povećanog znojenja izbacujemo i dobre minerale, a može doći i do pada pritiska – upozorava Mirković.

Riba može i masnija

Od mesa stručnjaci preporučuju pre svega piletinu, ćuretinu, file, riba može biti i masnija.

– Ako je neko spreman i ima dobro varenje, može koristiti i sirovu hranu, smutije od voća i povrća, ili samo od povrća, ali samo ako ima dobro varenje. Da li imate dobro varenje znaćete ako pojedete nešto sirovo, ukoliko nemate problema sa stolicom i nadimanjem, možete koristiti smutije – objašnjava Mirković.

Celulit “voli” grickalice i konditorske proizvode

Pekarske proizvode, slane i slatke grickalice, konditorske proizvode, ne bi trebalo koristiti, ili kako kaže Mirković, mogu se i potpuno ukinuti.

Sladoled može ali u maloj količini, sokovi su puni šećera, ne treba preterivati ni sa sveže ceđenim voćem, bolje je samo voće. Ne koristi se i industrijski prerađena masna hrana, kao što su paštete, kobasice, viršle i slično – naglašava Mirković.

Kafa, ali bez mleka

Nasuprot nekim savetima koji predlažu i izbegavanje kafe, naša sagovornica kaže da je kafa dozvoljena, ali da je potrebno piti i dosta vode.

– Kafa je antioksidans izbacuje visak tečnosti što je dobro za celulit, s tim da onda treba i piti više vode. Ne preporučuje se nes kafa s mlekom koja se vari i četiri do pet sati, može kafa ali bez mleka i da se unosi tečnost – kaže Mirković.

Potrebo je piti dovoljne količine obične vode, kako napominje Mirković, dozvoljava se i mineralna voda, ali bez dodatnih veštačkih ukusa i zaslađivača. Dobri su i čajevi ali bez arome, možete sami praviti kombinacije, na primer, šipak, nana, hibiskus.

Hrana koju celulit „ne voli“

Peršun

Začinska biljka koju mnogi u neznanju izbace iz tanjira, odlična je celokupno zdravlje, a pomaže i borbi protiv celulita. Peršun pomaže telu da se oslobodi od toksina, deluje kao diuretik, pomaže u ispiranju bubrega, sprečava nadutost i zadržavanje vode u telu.

Grejpfrut

Ovo citrusno voće je sastojak mnogih dijeta, čiji je cilj sagorevanje masti. Vitamin C kojim je bogat grejpfrut, pomaže kod izgradnje i obnavljanja kolagena koji je bitna komponenta u borbi protiv celulita. Doprinosi i dobroj hidrataciji. Neka istraživanja su otkrila da redovno konzumiranje grejpa može regulisati usporen metabolizam.

Limun

Mlaka voda obogaćena kriškom limuna, hidrira telo, pomaže nam da se oslobodimo toksina i obezbeđuje vitamin C. Cilj je da koža bude dobro hidrirana i glatka. Na ovaj način se borite protiv celulita, ali i protiv oštećenja kože izazvanih suncem i zagađenjem vazduha.

U borbi protiv celulita, prema savetu stručnjaka, dobro je da koristite i zeleni čaj, brokoli, borovnice, maline, ljutu papričicu, beli luk, lubenicu, paradajz, kajsije, banane, lisnato zeleno povrće, zelene salate, spanać, krastavac, jabuke, cveklu, jaja, kupus.

Potaž od tikvica ili spanaća protiv celulita

Branka Mirković je podelila sa nama i recepte za potaže koji mogu biti odlična hrana protiv celulita. Za potaž od spanaća, potrebo je 500 g očišćenog spanaća, 200 g praziluka, kašika suvog začina, 7,5 dl vode, malo suvog začina.

U potaž možete dodati i jednu supenu kašiku pavlake od 20 odsto mlečne masti ili malo maslinovog ulja. Umesto spanaća mogu se koristiti i mlade tikvice. Dovoljno je 300 g tikvica, 200 g praziluka,malo soli, 7,5 dl vode.

Sipajte vodu u posudu, kada se malo ugreje dodajte praziluk isečen na kolutiće. Dovoljno je par minuta da kuva. Dodajte, potom, očišćen i opran spanać ili tikvice isečene na kockice. Spanać će biti gotov za par minuta, tikvice moraju biti mekane. Izblendirajte sve štapnim mikserom, posolite ili dodajte suvi začin, a po želji malo maslinovog ulja, pavlake, jogurta ili nemasnog sira.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend