Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Humus je najzdraviji namaz, jer kuvana leblebija ima duplo više gvožđa od iste količine mesa

Priredio/la: D.T.
11:00 - 20. 04. 2021.

Humus je sve popularniji, ima mnogobrojna lekovita svojstva, a kada se nađe na jelovniku obratite pažnju na jedno svojstvo ovog srednjeistočnjakog specijaliteta

humus-namaz-leblebije Birate onaj humus sa dodatkom maslinovog ulja, bez šećera, previše soli i konzervansa Foto: Pexels

Humus je možda najzdraviji namaz na svetu jer sadrži kalcijum i magnezijum, folnu kiselinu, pun je proteina i odlična je hrana za kardiovaskularni sistem i ljude koje imaju problem sa dijabetesom. Ova namirnica ipak, sadrži puno kalorija zbog tahinija i ulja, pa se savetuje da birate onaj humus sa dodatkom maslinovog ulja, bez šećera, previše soli i konzervansa, podsećaju nutricionisti.

Humus reguliše nivo šećera i štiti srce

Leblebije su sastvni deo humusa, od njih se pravi. Leblebija je odlična zamena za meso jer sadrži belančevine i proteine, vitamine A, B6, B9, C. Smatra se da jedna šolja ima više proteina od dva velika jajeta, a kuvana leblebija ima duplo više gvožđa od iste količine mesa.

Leblebija je mahunarka iz familije bobova, zove se i naut, slani grašak ili slani pasulj. Može da se koristi i kao grickalica ili dodatak povrću. U Libanu se najčešće koristi u vidu humusa, dok se u Grčkoj od njih sprema supa, poput čorbastog pasulja. Jedna šolja leblebije sadrži 10 grama proteina i oko 10 grama vlakana, što zadovoljava 40 odsto dnevnih potreba za ovim sastojcima. Puna je antioksidansa, jedno istraživanje je potvrdilo da osobe koje koriste leblebiju ima viši nivo važnih vlakana, folata, magnezijuma, kalijuma, gvožđa i vitamina A, E, i C. Osobe koje koriste ovu namirnicu imaju niži indeks telesne mase. Istraživanja sugerišu da humus može da pomogne u regulaciji naglih skokova šećera u krvi, odlična je namirnica za probavu, za dobar rad srca, pretpostavlja se da štiti i od nekih oblika kancera.

Izbegavajte humus sa velikom količinom ulja, soli i konzervansa

U tradicionalnom receptu leblebija se sprema sa maslinovim uljem, tahinijem, belim lukom i limunom. Čak i sastojci kao što su kokos i šećer, u desertu od humusa koji se servira sa svežim voćem, kako kažu stručnjaci za isranu, bolja su opcija od sladoleda ili kolača. Humus se relativno lako priprema, ipak, ako se odlučite da ga kupite u prodavnici, proverite sastav, jer neki proizvođači ga prave s velikom količinom ulja i konzervansima.

Humus da, ali bez čipsa

Ukoliko koristite ovu namirnicu kao užinu, bolje je da je kombinujete sa svežim povrćem, nego čipsom ili krekerima. Humus može da bude prilog uz salatu, supe, pire krompir, karfiol, ili preliv za dinstano povrće. Kupljen u prodavnici sadrži oko 70 kalorija na dve kašičice, zato je vrlo lako preterati s kalorijskim unosom. Probajte humus sa sirovom paprikom, brokolijem, celerom, šargarepom. Služi se i kao umak uz namirnice bogate proteinima poput ribe i piletine.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend