Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Sumo pomorandža sadrži više C vitamina nego što vam je dnevno potrebno

Priredio/la: I. N.
10:45 - 25. 02. 2021.

Ova voćka iz porodice citrusa sve više dobija na popularnosti

Mnogi se masovno „zaljubljuju“ u sumo Foto Shutterstock

Svake godine, oko januara, jedno narandžasto voće nađe se na rafovima. Ogromno je, ima kvrgavu teksturu sa velikim čvorom na vrhu, a ukus je slađi od bilo kog drugog narandžastog voća.

Ko ju je probao, dobro je zna

Sumo pomoranža ima zaista debelu koru i lako se ljušti. Ko ju je probao, neće je zaboraviti.
Ova voćka sve više dobija na popularnosti. Za slučaj da ste znatiželjni, evo nekih činjenica o ovoj jedinstvenoj, hranljivoj poslastici, kao i razloga iz kojih se mnogi masovno „zaljubljuju“ u sumo.

Odakle potiču sumo pomorandže?

Iako nazvane „pomoranže“, one tehnički, to zapravo nisu pomoranže. „Sumo citrus“ je pravo ime ove posebne poslastice, napravljene od hibrida citrusa navel pomoranže, mandarine i pomela, koji se smatra najvećim citrusom. Prvobitno uzgajane u Japanu, sadnice sumoa uvezene su u Sjedinjene Države krajem 1990-ih, ali je voće na tržištu dostupno tek od 2011. godine.

Na rafovima od januara do aprila

S obzirom da ima dug period vegetacije, kao i na to da je plod potrebno pažljivo ručno brati i pakovati, sumo je dostupan samo između januara i aprila. Zbog posebnih potreba za rastom i ograničene sezone, takođe je nešto skuplji od ostalih uobičajenih vrsta citrusa.

Najslađi citrus nema semenke

Prvo i najvažnije, pomorandže su ogromne. Jedna sumo pomorandža krupnija je od velike šake i teža za dve trećine od prosečne ponoranže. Ima je dobila zahvaljujući svojoj veličini i karakterističnom gornjem čvoru ploda, koji podseća na frizuru koju nose sumo rvači. Prirodni hibrid, koji nije genetski modifikovan, nudi nekoliko značajnih pogodnosti. Gustu, kvrgavu koru lako je oljuštiti, ima mnogo manje gorke bele kore, a plod je bez semenki i neverovatno sladak. Karakterističan je po specifičnom odnosu sltakog i kiselosti. Ovo voće slađe je od svih svojih „rođaka“ iz roda citrusa.

Pun prirodnih šećera

Jedna sumo pomorandža sadrži 147 kalorija, 35 grama ugljenih hidrata, tri grama vlakana, 29 grama šećera i 3 grama proteina.
Ovo zvoči kao velika količina šećera, ali treba imati na umu da su to prirodni šećeri. Sumo pomorandže ih imaju u toj količini izneđu ostalog i zato što su mnogo veće od tipične narandže. Ako vam je jedan ceo sumo prevelik da biste ga odmah pojeli, ostatak uvek možete da sačuvate u frižideru, za sutrašnju poslasticu.

Bogat izvor C vitamina

Jedan sumo takođe sadrži 163 odsto dnevne potrebe za vitaminom C, kao i sastojke koji prijaju koži i 10 odsto kalijuma. Ovaj hranljivi sastojak pomaže rad srca, kontrakciju mišića, održavanje mišićne mase i deluje kao prirodni diuretik. Smanjuje krvni pritisak i sprečava zadržavanje tečnosti.

Kako se koristi

Dodajte ih zobenoj kaši ili smutiju za doručak, ubacite u salatu ili u dinstano jelo sa piletinom. Jedite ih sveže, za užinu ili ih dodajte voćnim tortama i kolačima.
Dobre su kombinacija sa jogurtom i orasima, ili u paru sa pola avokada ili kašikom oraha. Potapanje komadića u rastopljenu tamnu čokoladu ili u čia puding ili mlečni sladoled još je jedna odlična opcija.

Potražite je na vreme

Potražite ovo voće dok mu je sezona. Ako kupite više nego što možete da pojedete, sačuvajte ga u zamrzivaču, pa ćete ga imati za smuti ili kao slatkiš, i kad ga ne bude na rafovima.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend