Medicinski informativni portal
Naslovna / Ishrana

Ruski nutricionista: Zašto ne treba da preterujete sa mandarinama i ko ne sme da ih jede

Priredio/la: P.Ž.
15:00 - 18. 12. 2020.

Iako su zdrave, ne preterujte, jer ćete osetiti posledice

mandarine Iako su veoma zdrave velika količina mandarina može da šteti našem organizmu Foto Shutterstock

Čini se da možemo da pojedemo u cugu kilograme mandarina, posebno kada dođu praznici i taj miris ukusnog i zdravog voća ispuni naš dom. Ali, lekari pojedini nas upozoravaju da velika količina agruma može da izazove alergijsku reakciju i našteti gastrointestinalnom traktu. Pa koliko mandarina smemo da smažemo u jednom potezu?

Ana Ivaškevič klinički psiholog-nutricionista, član ruskog Nacionalnog udruženja za kliničku ishranu, odgovara na ove nedoumice.

Dobre i za psihu

– Mandarine su „vitaminska bomba“, one sadrže vitamine A, C, D, K kao i vitamini B kompleksa (B1, B2, B6). Takođe sadrže i kalijum, fosfor, natrijum, gvožđe, kalcijum, magnezijum, dijetetska vlakna i korisne šećere. Esencijalna ulja sadržana u kori mandarine imaju blagotvorno dejstvo na naš nervni sistem, raspoloženje, pa čak pomažu da se psihički bolje osećate tokom dijeta u jesensko-zimskom periodu – objašnjava Ivaškevič.

Ali imajte na umu da je to voće i pravi izvor antioksidanata i vlakana, a mandarine su takođe i hrana sa ugljenim hidratima bogate jednostavnim šećerima. Ipak, njihovo konzumiranje se mora kontrolisati. Nutricionisti preporučuju konzumiranje jedne do dve porcije voća dnevno (jedna porcija – oko 160 g): jedna velika jabuka, jedna kruška, jedna banana. Ova norma uključuje sve forme voća: sveže, smrznuto, konzervirano voće, sušeno voće i sokove.

Ne preterujte

Ne bi trebalo da preterujete sa mandarinama. Činjenica je da je ovo voće, kao i sve limunsko voće, snažan alergen. Ako se pojede više od kilograma mandarina tada će se pokrenuti alergija čak i kod nekoga ko ne pati od nje.

Pored toga, mandarine utiču na rad gastrointestinalnog trakta: povećavaju nivo kiselosti u želučanom soku pa se ne mogu jesti u velikim količinama.

A ako imate problema, kao na primer neku hroničnu gastrointestinalne bolest, pankreatitis, onda biste trebali da potpuno odustanete od mandarina.

– Dakle, preporučujem maksimum dnevna doza je pet mandarina. I preporučila bih vam da ne konzumirate više od mandarine zaredom jer tako nećete naštetiti varenju – kaže  nutricionista.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend