Trudnoća i gojenje (1157 pregleda)

10.11.2013 01:01 | Anonimni korisnik
Moje pitanje je u vezi sa ishranom. Imam 29 god, 58kg i visoka sam 168cm. U zadnjih godinu dana počelo je da mi se pojavljuje salo na stomaku i butinama, nije ništa strašno, ali s obzirom na to da uskoro možda mogu ostati u drugom stanju, želela bih da to smanjim koliko je god moguće. Nikad nisam bila gojazna, čak sam u nekom periodu imala i oko 52kg pa su me svi kritikovali kako sam mršava. Mogu da kažem da sam periodično fizički aktivna, ali od skoro redovno radim vežbe i vežbam na eliptičnom trenažeru kod kuće. Pošto pokazuje i kalorije, zanima me koliko je kalorija potrebno da istrošim u toku vežbanja da bi se video neki rezultat? Čitala sam da bi trebalo oko 2000Kcal da unesem, od toga po 40% proteina i ugljenih hidrata i 20% masti, ali ja ne znam kako to da pretvorim u grame da bih izracunala koliko cega jedem. Otprilike se svodi na to da unesem oko 180g ugljenih hidrata dnevno, i po oko 40g masti i proteina, što mislim da baš i nije dobro. Da li biste mogli da mi pomonete - koje bi namirnice trebalo više da unosim a koje manje?

06.11.2013 12:14 |

Zvoncica

Kako će se Vaše telo ponašati u trudnoći je potpuno individualno, možete biti vitki a da se u trudnoći dosta ugojite, u prirodi ne postoje pravila. Ali je lepo što vodite računa o ishrani i zdravom životu. Ono što već verovatno znate a to je da kako u prirodi tako i kod čoveka, da bi ste mogli nešto da potrošite morate nešto i da imate. Hranu unosimo u organizam da bismo ćelijama obezbedili dovoljno energije za normalne aktivnosti. Ako unosimo više nego što je organizmu potrebno stvaraće se masti koje će se taložiti u organizmu.
Naš organizam ne prepoznaje da li mi živimo u izobilju i da li ćemo svakodnevno unositi dovoljno hrane, tako da višak hrane ne izbacuje već je pretvara u supstance koje će kasnije moći da koristi. Zbog našeg savremenog načina života ljudi nisu aktivni kao nekada, pa imamo sve veći broj gojaznih osoba. U svakom slučaju treba da se održava ravnoteža između unete hrane i svakodnevne fizičke aktivnosti. Namirnice koje bi trebalo svakodnevno da konzumirate treba da budu bogate proteinima (posna riba, teletina, ćuretina), šećerima koji se sporo resorbuju (integralne žitarice, naročito ovas), mahunarke (pasulj, grašak), mlečni proizvodi od obranog mleka, sveže voće i povrće, dosta vode i prirodnih sokova. Naravno nikako ne treba da konzumirate grickalice i slatkiše.

* Ukoliko želite da primate obaveštenja vezana za ovu temu morate biti prijavljeni.

Registracija

Uloguj se

Registruj se