Medicinski informativni portal
Naslovna / Fitness

Ako imate problem sa srcem i arterijama, neophodno je da radite ovu vežbu

Priredio/la: P. Ž.
7:00 - 30. 11. 2020.

Samo 12 nedelja redovnog pasivnog istezanja može da pomogne vašem vaskularnom sistemu, pokazuju istraživanja

istezanje Istezanje može da donese benefita koliko i kardio treninzi Foto: Shutterstock

Istraživači sa Univerziteta u Milanu došli su do zaključaka da pasivno istezanje pomaže u boljoj cirkulaciji krvi i kvalitetu arterija, prenosi Healthlline.

Krvni pritisak je snižen, krutost centralne i periferne arterije smanjena, a vaskularna funkcija povećana nakon 12 nedelja treninga sa pasivnim istezanjem –  napisali su autori studije. Oni su takođe zabeležili da ova vrsta istezanja pomaže i srcu.

Šta je pokazala nova studija?

Istraživači su u istraživanje uvrstili 39 zdravih muškaraca i žena i podelili ih u dve grupe. Jednoj grupi je naloženo da radi pasivno istezanje nogu pet puta nedeljno tokom 12 nedelja, a druga grupa uopšte nije radila trening sa istezanjem.

Oni koji su redovno vežbali treninge istezanja imali su vidno poboljšanje zdravstvenog stanja svog vaskularnog sistema. Istraživači kažu da bi ovo moglo biti od pomoći pacijentima koji imaju probleme sa kardiovaskularnim sistemom, posebno onima koji su u riziku od srčanog i moždanog udara.

Vežbanje je jedan od najboljih načina da obezbedimo dobro zdravlje arterija, ali većina vežbi koje se danas proučavaju su takozvane kardio vežbe poput trčanja, hodanja, vožnje bicikla, plivanja. Ova studija je zanimljiva jer pokazuje da slične pogodnosti postoje i kod treninga koji ne uključuje kardio vežbe – kaže dr Nikol M. Vajnberg, kardiolog u regionalnom zdravstvenom centru Sveti Jovan u Santa Monici, Kalifornija.

U čemu je razlika između aktivnog i pasivnog istezanja?

Primer pasivnog isteznja Foto: Shutterstock

U aktivnom istezanju koriste se vežbe u kojima se oslanjte na vašu vlastitu muskulaturu. Način na koji ćete uraditi ove vežbe zavisi od snage vaših mišića.  Pasivno istezanje je istezanje gde neka sila sa strane pomaže da se vežba izvede. To može bude partner za istezanje ili neki rekvizit za vežbanje.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend