Medicinski informativni portal
Naslovna / Fitness

Opasnosti sedišta za bicikle – kako muškarci da izbegnu erektilnu disfunkciju

Priredio/la: I. V.
9:00 - 02. 10. 2021.

Kada su istraživači pre nekoliko decenija počeli da istražuju potencijalnu vezu između problema biciklizma i erekcije, situacija nije bila ohrabrujuća

bicikl i erektilna disfunkcija-sedište bicikla Prilikom vožnje bicikle veliki deo težine i pritiska nalazi se na perineumu Foto: Shutterstock

Istraživačke studije pokazale su da su ljudi koji su imali fizički aktivan način života imali za trećinu više dobrobiti od toga u odnosu na neaktivne pojedinace. Postoji mnogo načina na koje vežbanje može da podigne raspoloženje čoveka jer tada se oslobađa adrenalin i endorfin i poboljšava samopouzdanje koje dolazi od postizanja novih stvari. Biciklizam, na primer, kombinuje fizičke vežbe sa boravkom na otvorenom i istraživanjem novih pogleda. Možete se voziti sami – dajući tako sebi vremena da rešite razne brige i probleme ili se možete voziti sa grupom koja proširuje vaš društveni krug. Međutim, koliko je god dobar za zdravlje, biciklizam može biti opasan za muškarce, na primer.

Pritisak na perineum

Prilikom vožnje bicikle veliki deo težine i pritiska nalazi se na perineumu, području između skrotuma i anusa. Na rubovima perineuma nalaze se „sedeće kosti“, a unutar njih su nervi i arterije koje hrane penis. Budući da je većina sedišta za bicikl suviše uska za kosti, a pritisak prilikom sedenja na sedištu može biti 7 puta intenzivniji nego pri sedenju na stolici, ove osetljivi krvni sudovi podložni su oštećenju usled pritiska tokom vožnje.

70 odsto povećan rizik od problema sa erekcijom

Kada su istraživači pre nekoliko decenija počeli da istražuju potencijalnu vezu između problema biciklizma i erekcije, stvari su izgledale prilično sumorno. Studije su pokazale da se odrasli muškarci, koji su vozili bicikl duže od 3 sata nedeljno, suočavaju sa 70 odsto povećanim rizikom od problema sa erekcijom. Međutim, novija istraživanja pružaju nadu strastvenom biciklisti – izgleda da se rizik od erektilne disfunkcije kod biciklista ne razlikuje merljivo od rizika kod trkača ili plivača. Zašto je uočena ta promena? Izgleda da je biciklistička industrija, a i sami biciklisti, imala sluha za ranija istraživanja i od tada su promenili svoje proizvode i navike kako bi smanjili rizik.

Saveti za zaštitu tokom vožnje bicikla

Da biste smanjili rizik, stručnjaci daju nekoliko načina na koje se možete zaštititi dok vozite bicikl:

– Nabavite pravilno postavljeno sedište za bicikl i nagnite „nos“ sedišta nekoliko stepeni niže od nivoa
– Koristite sedište bez „nosa“, ako je moguće. Podloga od gela je bolja od pene, na primer, a jastučić je odlično rešenje.
– Koristite podeljena ili izrezana sedišta koja imaju udubljenje ili zazor na sredini
– Održavajte uspravno držanje što je više moguće dok vozite bicikl
– Često menjajte položaj i često stojte na pedalama tokom vožnje
– Koristite postavljene kratke pantalone za vožnju bicikla.

Pazite na utrnulost karlice ili peckanje tokom vožnje (poznato i kao „utrnuli orasi“ u svetu biciklizma), što može biti rani znak upozorenja da se problem razvoja. Imajte na umu i da su takmičari biciklisti u većem riziku od običnih biciklista jer više vremena za sede i voze, tvrđa su sedišta i položaj tokom vožnje je uvek ka napred.

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend