Medicinski informativni portal
Naslovna / Fitness

Koje doba dana je idealno za trening da biste mršavili

Priredio/la: V. M. B.
8:53 - 17. 12. 2020.

Evo kada možete da postignete najbolje rezultate…

vezbanje kod kuce

Svaki dan počnite vežbanjem Foto: Shutterstock

Pronalaženje vremena za vežbanje ponekad je pravi izazov, ali bez obzira na to kada u toku dana izdvojite vreme za trening, najvažnije je da vam to postane redovna zdrava životna navika. Postoje brojne polemike oko toga kada je najbolje vežbati, da biste iz toga izvukli sve dobrobiti za zdravlje. Evo šta nauka kaže o tome.

Jutarnji trening prži masne naslage

Vežbanje ujutro, posebno na prazan stomak, najbolji je način sagorevanja uskladištenih masti, što ga čini idealnim za mršavljenje. Entoni Hekni, profesor na odeljenju za vežbe i nauku o sportu Univerziteta Severne Karoline u Čapel Hilu kaže da je to zato što hormonski status ujutru može da podrži taj cilj.

– U ranim jutarnjim časovima imate bolji metabolizam masti. Ljudi prirodno imaju povišen nivo kortizola i hormona rasta ujutro, oba su uključena u metabolizam, tako da ćete izvući više energije iz svojih masnih rezervi – kaže Hekni.

To potencijalno može da pomogne kod gubitka kilograma. Istraživanja takođe pokazuju da jutarnjim vežbačima može da pada apetit tokom dana, što ih čuva od gojenja.

Čak i ako ne volite rano da ustajete, jutarnji trening može lako da postane deo vaših stalnih navika. Studija objavljena 2019. godine u časopisu „Journal of Physiology“ otkrila je da vežbanje u sedam sati ujutro može da vam stvori osećaj kao da ste se probudili sat ranije, što znači da ćete se osećati budnijim ujutro, a uveče ćete biti umorniji i ići ćete u krevet sat ranije. Automatski ćete biti spremniji da bez problema narednog jutra ranije ustanete i krenete sa vežanjem.

Jutarnje preznojavanje dovodi i do boljeg mentalnog zdravlja i bolje produktivnosti tokom dana, jer vežbanje je odlično za smanjenje stresa.

– Ali ako zaista niste jutarnji tip, ne forsirajte se. Možda vežbate, ali tako niskim intenzitetom da zaista ne trošite mnogo energije – kaže profesor Hekni.

Popodnevno vežbanje je intenzivnije

Ako više volite da vežbate posle ručka, ni to nije tako loš izbor, pogotovo ako to treba da postane dugotrajna rutina. Jutarnji trening idealan je za sagorevanje masti i gubitak kilograma, ali popodnevni može da vam poboljša performanse, jer ćete pojesti dva obroka do početka vežbanja.

– Kad god da jedete, nivo šećera u krvi poraste, a šećer u obliku glukoze u krvi, neophodan je za vežbanje većim intenzitetom. Istraživanje „ Journal of Phisiologi“ otkrila je da vežbanje između jedan i četiri sata popodne pomera naš biološki časovnik kao i jutarnji trening . To znači da ćete, ako ste počeli trening u 15 časova, imati osećaj kao da je 14 časova. Takođe, zbog umora ćete ići ranije na spavanje – kaže profesor.

Vaše telo prirodno sagoreva oko 10 odsto više kalorija u kasnim popodnevnim satima, u odnosu na rano jutro i kasnu noć, pokazalo je još jedno istraživanje iz 2018. godine.

Noćni trening ima pogodnosti

Mnogim ljudima vežbanje najviše odogovara posle posla. Neki stručnjaci veruju da večernji termin i nije tako dobar za vežbanje jer može da utiče na to da osoba teže zaspi, ali Hekni se ne slaže s tim.

– Ako ste završili sa vežbama, tuširate se i zatim odmah skačete u krevet da biste spavali, to uopšte ne ometa vaš san. Aktivnosti za oslobađanje od stresa poput joge u večernjim časovima mogu vam čak pomoći da bolje spavate – kaže on.

Utvrđeno je i da večernje vežbe s vremenom mogu takođe da smanje nivo hormona grelina, odgovornog za stimulisanje gladi, što bi moglo da pomogne u mršavljenju.

Jutarnje vežbe su zakon

– Ako bih morao da odaberem najbolje vreme za vežbanje, jutro bi pobedilo. Rani treninzi maksimalno koriste vašem zdravlju, što potencijalno dovodi do boljih rezultata tokom vremena. Ali zaista nema lošeg vremena za vežbanje – kaže Hekni.

 

TEME:
Vaš komentar nam je dragocen!

Ostavite odgovor

Send this to a friend